Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tichy
    odpowiedział(a)
    kkuligowski, cviartus, czy aby w Waszym przypadku nie jest to problem z napinaczem? Ostatnia jego wersja (info od kolegi LUKI) jest z 2014 roku także żaden z Was jej raczej nie ma....

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kkuligowski
    Wczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
    Czy odgłos przypomina szurający łańcuch lub podobnie, czy było to walenie w silniku - możesz bliżej określić ?

    Jeśli masz możliwość to spróbuj ten dźwięk nagrać - raczej będzie się to powtarzało z różnym nasileniem i w różnych warunkach.

    [ Dodano: Czw 07 Kwi, 16 22:26 ]
    Powiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika :?: - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).

    Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem :?:

    Zostaw komentarz:


  • cviartus
    odpowiedział(a)
    Ja wymieniłem za 1300 oczywiście bez wariatora. On jest ok bo był wymieniony w 2012 tak jak pisałem powyżej. Ta część jest niestety mega droga.

    [ Dodano: Sro 06 Kwi, 16 20:10 ]
    Odgłos spod maski podobny do mojego przypadku. Ja też tak jeździłem przez 20000. Może będzie ok. Ogólnie chyba nie ma co panikować. Pisałem o swoim przypadku tylko po to żeby powiedzieć że jednak awaria może się zdarzyć. To chyba nie reguła. Taka mam nadzieję.

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cviartus
    Olej castrol 5w40.
    Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
    Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
    Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
    Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
    Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.
    Ten klekot to taki jak na filmiku kolegi poniżej?

    Zamieszczone przez kempes111
    Witam

    Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

    Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

    Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

    Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Posiadam autko z tym silnikiem od stycznia i wczorajsze "odgłosy" podczas odpalania doprowadziły do małych dreszczy.
    Samochód 100 km po przeglądzie z wyminą oleju na Castrol syntetyk. Przebieg troszeczkę ponad 70 tys km.
    Wczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
    Po powrocie jeszcze kilka prób i wszystko ok (oczywiście tak na słuch)
    Na zimnym co rano jest cisza.
    Model auta 2012 wiec teoretycznie poprawiony.
    Zastanawiam się czy to już pora na wymianę rozrządu :?: :shock:

    Zostaw komentarz:


  • Tichy
    odpowiedział(a)
    W którym roku była ta pierwsza wymiana (przy przebiegu 50tys. km)?

    Zostaw komentarz:


  • cviartus
    odpowiedział(a)
    Olej castrol 5w40.
    Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
    Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
    Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
    Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
    Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    cviartus,
    napisz coś bliżej :?: - to może być ważne dla osób planujących wymianę rozrządu.

    Zamieszczone przez cviartus
    W historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku
    Jakie numery były na nowych wymienionych wówczas częściach (łańcuch, napinacz, wariator)? - chodzi o to czy te wstawione to części poprawione, czy jeszcze starego typu.

    Zamieszczone przez cviartus
    Samochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem
    Terkotanie (jakby szurowanie łańcucha), czy głośna praca ?. Przy każdym odpalaniu silnika, czy od czasu do czasu, na zimno po nocy czy na ciepło ?

    Zamieszczone przez cviartus
    Tydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu.
    Jakie były objawy przeskoczenia, jakie uszkodzenia w silniku ? Które części rozrządu wymieniono, czy z tymi samymi numerami jak te po wcześniejszej wymianie czy inne/jakie ?

    Na jakich olejach silnikowych auto jeździło (lepkość, marka) ?

    Zostaw komentarz:


  • cviartus
    odpowiedział(a)
    Witam. Posiadam octavie rocznik 2009. Samochód kupiłem w 2014 z przebiegiem 136tys. W historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku. Samochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem. Dzis mam przebieg 155 tys. Tydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu. Części oryginalne, a robocizna w nieautoryzowanym serwisie cieszącym się dobrą renomą. Koszt 1300zł i dwa lata gwarancji. Zastanawiam się jak długo będzie ok. Tak jak większość z Was czytałem wszystko co tu opisujecie i pocieszałem się, że mnie to nie dotyczy. Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • tokolosz
    odpowiedział(a)
    Wczoraj do brata na warsztat przyjechało Audi A3 SB 1.4 TSI 122 - łańcuch przeskoczył - na razie koszt części 820pln za komplet. Ciekawe, czy zawory dostały?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez joe_simpson
    Chodzi mi o to ze skoro zmieniam olej co roku lub co 15 tys to czy moge sobie przejsc z Q1 na Q2 czyli z normy 503,504 na 501, 502 ??
    Oczywiście.

    Zostaw komentarz:


  • joe_simpson
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez OrsonTSI
    Zamieszczone przez Kudini
    Castrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.
    tez kiedys jezdzilem i moge powiedziec ze do smazenia frytek moze sie nadaje ale nie do tego silnika...... teraz Motul i czuć roznice
    Panowie moze glupie pytanie ale nie moge znalezc sensownej odpowiedzi mam silnik 1,4 tsi i zmienny okres obslugowy Q1 do tej pory lalem castrola 5w30 zgodny ze specyfikacja 503, 504 tak jak z ksiazce pisze dla Q1, ale zawsze olej zmieniam co 15 tys , i czy moge teraz wlac olej np mptula 8100 5w30 ze specyfikacja 502, 505 ktora wedlug ksiazki jest dla Q2 ? Chodzi mi o to ze skoro zmieniam olej co roku lub co 15 tys to czy moge sobie przejsc z Q1 na Q2 czyli z normy 503,504 na 501, 502 ??

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kempes111
    Witam

    Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

    Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

    Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

    Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.
    Witam. Pomogła wymiana napinacza? Pytam bo mam podobny objaw.

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek83wpr
    odpowiedział(a)
    Panowie "nie znęcajcie się" nad tym, że piszę co wiem na ten temat : ), to że ktoś przejeździ 100 czy nawet 150tys nie znaczy, że wszystko jest git. 3 auta z tym motorem z którymi mam do czynienia (1 swoje, 1 firmowe, 1 w rodzinie) + info z ASO od znajomego mechanika a nie od pani za biurka. Info z mich informacji, tego FORUM wynika:, rozrząd "bezpiecznie" wymienić co 50-80tys a to że może przelatać więcej to jest oczywiste. Jednak od tych przebiegów zazwyczaj słychać już wyraźne objawy zurzycia.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marpol
    Nie wiem, czemu służy demonizowanie w wykonaniu krzysiek83wpr.
    Kolega pisze, że jest po rozmowach ze specjalistami aso...

    ps.Ja dzwoniąc dwa tygodnie temu do aso z zapytaniem o przegląd po 60tkm/4 lata (u mnie 40tkm w 4 lata) i o dziwo we wstępnej rozmowie z doradczynią usłyszałem odczytaną listę, gdzie na wstępie jest propozycja wymiany rozrządu :!:
    Na moje pytania co, jak i dlaczego niestety nie znała odpowiedzi po za tym, że tak zaleca centrala :szeroki_usmiech (pozostawiam do bez dalszego komentarza) :szeroki_usmiech
    U mnie od nowości brak problemów z rozrządem

    Zostaw komentarz:


  • marpol
    odpowiedział(a)
    Moja z 2012 dobija do 60 tysięcy km, więc powinienem nasłuchiwać i jeździć z drżącym sercem. Nie wiem, czemu służy demonizowanie w wykonaniu krzysiek83wpr.

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
    Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys i taka jest prawda.
    Moja CAXA z 2010 z przed zmian, wiec wg tego co piszesz powinienem już zajeżdżać 3 rozrząd, a ja dalej na ori :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • marpol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
    .

    Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys.
    Na czym bazujesz, przywołując takie statystyki? Nie sądzę, aby posiadacze CAXY "profilaktycznie" wymieniali rozrząd co 50-80 tysięcy.

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek83wpr
    odpowiedział(a)
    [quote="pminor"]Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

    [ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
    Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wyci

    Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys i taka jest prawda. Tyle, że to jedyna w zasadzie wada tego silnika. Licząc wymianę co taki przebieg i wydatek 3 tys z groszem nie ma tragedii, a osiągi zrekompensują jednorazowy ból.

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Fredy.PW
    Zamieszczone przez pminor
    LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
    Nie do mnie adresowane pytanie, ale skoro akurat czytam i znam odpowiedź, to pozwoliłem sobie zabrać głos MY2012 tzn. modelowo auto na 2012 rok. Fabryka w któryś z miesięcy wakacyjnych (nie pamiętam, który to miesiąc) ma dłuższą przerwę technologiczną i w tym właśnie czasie następuje zmiana produkcji modelowej. Np. w wakacje 2016 po tej przerwie zaczną produkować samochody MY2017
    Pzdr
    Według mojej wiedzy zmiana roku modelowego następuje w czerwcu. Moja octavia została wyprodukowana pod koniec czerwca 2011, a jest z roku modelowego 2012.

    Zostaw komentarz:


  • pminor
    odpowiedział(a)
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

    [ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
    Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wycieczki ew sobota-niedziela, wtedy bym widział oszczędność na LPG.)

    Zostaw komentarz:


  • Fredy.PW
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pminor
    LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
    Nie do mnie adresowane pytanie, ale skoro akurat czytam i znam odpowiedź, to pozwoliłem sobie zabrać głos MY2012 tzn. modelowo auto na 2012 rok. Fabryka w któryś z miesięcy wakacyjnych (nie pamiętam, który to miesiąc) ma dłuższą przerwę technologiczną i w tym właśnie czasie następuje zmiana produkcji modelowej. Np. w wakacje 2016 po tej przerwie zaczną produkować samochody MY2017
    Pzdr

    Zostaw komentarz:


  • pminor
    odpowiedział(a)
    LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?

    Zostaw komentarz:


  • LUKI
    odpowiedział(a)
    pminor MY2012 i niczym się nie przejmujesz ('fabryka' wszystko poprawiła)

    Zostaw komentarz:


  • pminor
    odpowiedział(a)
    Czyli jakby się trafił jakiś rocznik 2012 lub 2011 to nie mam podstaw do obaw o tak zachwalane przez sprzedawcę 1.4 TSI? Jeżeli np okaże się ze rozrząd jest już wymieniony lub jest konieczność jego zmiany to znaczy ze problemu nie ma i nie będzie?? Powinienem o to w jakiś sposób zapytać? Co musi być wymienione, aby nie mieć tego problemu o którym piszecie? Wydając tyle pieniędzy chciałbym spać spokojnie - a nie celowo pchać się w problemy. Zrozumcie mnie.
    Proszę o odpowiedzi.
    Dziękuję.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...